dinsdag 30 juni 2015

30.06 BREAKING NEWS

"If you can dream it, you can make it" was een uitspraak van Walt Disney en nodigt iedereen uit om te proberen zijn dromen in het leven te realiseren.
Een van mijn vele dromen is om per fiets naar Compostella te rijden, en die droom probeer ik momenteel te realiseren. Onderweg kom je soms echter tot bepaalde inzichten die je noodzaken om je plannen aan te passen. Niet het doel van de droom op zich, maar wel de tijd en de middelen.

Om te vermijden dat het resterende deel van de tocht een ware kalvarie wordt, heb ik naar mijn lichaam geluisterd. Een mens kan maar beter naar zijn lichaam luisteren, temeer daar het lichaam in elk leven steeds het laatste woord heeft. Onvoldoende recuperatie 's nachts, zere knie, pijn in de pols,  allemaal tekenen dat het lichaam steeds meer moeite krijgt om de gereden kilometers te verteren.

Vandaar dat ik beslist heb Rik te vergezellen tot aan de voet van de Pyreneeën maar dan weer huiswaarts te keren. Als "novice" fietser sinds maart dit jaar met ongeveer 1300km op de teller in minder dan 3 weken, doe ik dat met opgeheven hoofd.

Rik heeft terecht beslist de tocht verder te zetten waarvoor ik hem zeer bewonder.

Ik kijk er dan ook naar uit om samen met jullie de blog verder te volgen en hem te steunen tot in Santiago.

Bedankt voor de steun en tot hééél binnenkort

Peter

3 opmerkingen:

  1. Peter,
    only a fool doesn't change his plans!
    Zoals ik reeds eerder op deze blog schreef: ik doe mijn hoed af voor de grote fysieke en mentale prestatie van de voorbije weken! Echt iets om fier op te zijn.

    Rik,
    onze steun gaat nu volledig naar jou, dubbele portie dus!
    Veel succes in deze nieuwe omstandigheden!

    Kristiaan & Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet alle opa's-in-spe fietsen eventjes naar het Zuiden van Frankrijk.
    Fier op jouw knappe prestatie en heel blij om je snel weer thuis te hebben! :)

    Dikke kus van ons x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Respect voor je knappe prestatie en zeker zoveel respect voor je moedige beslissing.
    Nu goed recupereren om klaar te staan voor de volgende uitdaging : Opa Peter!

    BeantwoordenVerwijderen