dinsdag 14 juli 2015

14.07.15 C-day 30

Weet je wanneer het echt warm is? Als in je fietstas de sneetjes kaas, die je als beleg kocht, smelten in hun verpakking tot een vomeloze brei, als de salami daarnaast zich scheidt in een vlees- en oliefaze, als het blikje limoendrank eerder smaakt naar alternatieve, lauwe thee en als het stokbrood dat je domweg onder de rekker van je fiets stak, na een half uur aanvoelt alsof het net voor de 2de keer uit de oven komt.
En als de rit van gisteren dan nog niet helemaal verteerd blijkt te zijn zodat ik vandaag niet tegen die warmte kan, dan moet een mens naar zijn lichaam luisteren. Reeds iets na 15u heb ik dan ook mijn fiets over de haag gegooid.
Afin, figuurlijk dan toch, want ik verzorg mijn velooke alsof mijn leven ervan afhangt.
Wat deze morgen trouwens letterlijk mocht genomen worden: meer dan 10 km indrukwekkende kamikaze afdaling met enkele haarspeldbochten die menig reporter in de Tour de France tot een pre-orgastisch delirium zouden gebracht hebben. Echter ... vermits ik geen gekoelde schijfremmen heb en bovendien niet in the mood was om mijn remblokken tegen de velgen te voelen kleven, ben ik zo rustig mogelijk naar beneden gekomen zonder nog maar te trachten mijn snelheidsrecord van 71 km/u te breken.
Onderweg nog een ooievaarsnest gespot op een verlichtingspaal. Moet waarschijnlijk een alternatief koppel ooievaars zijn om op zo'n idee te komen. Hun kinderen zullen alvast verlichte geesten hebben!
Vandaag ook nog andere rare vogels gezien: twee pelgrims te paard en een Fransman op trotinette-pelgrimage. Hij hield me trouwens tegen om te vragen of hij nog op de juiste weg was. Toen ik bevestigde dat hij inderdaad sur la bonne route des cyclistes was, antwoordde hij met enige verontwaardiging "Oui mais, moi, moi je suis à pied"...
Leuk, klein hotelletje gevonden dat ongeveer aan de voet van de Cebreiro (1300 m) ligt. Volgens menig ervaringsdeskundige wordt dit zowat de zwaarste beklimming van de hele Camino want zowel lang als steil. Tot in Santiago (nog 200 km) blijft het dan pittig op en neer gaan.
We zijn intussen 1 maand ver (vertrokken op 15 juni niewaar) wat goed is voor bijna 2100 km en 121 uren daadwerkelijk fietsen.
Bovendien zou ik 71.000 calorieën verbrand hebben (hoe dat ook moge berekend worden door mijn Garmin). Hoe dan ook, verdikt lijk ik niet te zijn en ik trakteer mezelf op een extra glaasje wijn bij een lekker menu. Santé

Geen opmerkingen:

Een reactie posten