zondag 19 juli 2015

19.07 C-day 35

Vooraleer richting Fisterra te vertrekken ben ik deze morgen nog even langs de kathedraal gereden, met het gevolg dat ik nu wereldberoemd ben in Korea! Even poseren voor 1 mooie Koreaanse is blijkbaar voldoende om nadien de hele buslading over je heen te krijgen. En maar plaatjes schieten en vragen mijn stuur te draaien om zo het Compostela-vlagje in beeld te hebben. Laat me onmiddellijk eerlijk toegeven dat ik het wel leuk vond. Een talkshow ginder zit er nochtans niet direct in, want toen ik dacht dat één van hen vroeg "Where?" en ik antwoordde "Belgium ... Brussels" ontstond er een Babylonische spraakverwarring. Ik zal dus nooit een BVK (*) worden.
Jammer maar niet getreurd: mijn laatste doelstelling wacht 120 km verder onder een zwaar bewolkte en mistige hemel.
Tijdens de beklimming naar een 400 m hoge heuvelrug, maak ik een eigenaardig weerfenomeen mee: terwijl de zon regelmatig door de wolken "steekt", valt er een verfrissende nevel uit de wolken. Alsof je onder een enorme ventilator rijdt die tegelijkertijd warmte en microscopische druppeltjes verspreidt.
En wie kom ik als eerste levende zielen onderweg tegen? Inderdaad, C&M! En het is Michiels verjaardag! Hebben we in de bar op de top gevierd met 2 flessen wijn. Hips!
Toen we, iet of wat lichthoofdig, de afdaling aanvatten, bleek het weer eveneens in een andere stemming te zijn: het werd een afdaling in de mist. In het dal, aan een een fjordachtige uitstulping van de zee, werd het zelfs regen. De eerste échte regen die ik in 35 dagen mag meemaken. Onwaarschijnlijk!
Rond 18u gestopt aan een Casa Rural waar ik het hele huis, inclusief salon en open haard, voor mij alleen blijk te hebben. Dus geen feestgangers aan het raam deze nacht. In het aanpalend restaurante bestel ik een voorgerecht met een onbekende naam maar dat de chef in alle toonaarden aanprijst.  Het blijken succulente mosselen te zijn, bijna zo lekker als die op Midzomer Wambeek. Al moet ik toevoegen dat je er in Wambeek geen heel brood bij krijgt.

Niet vergeten hé, eerste weekend van augustus! Allen daarheen: schuimparty, Les Truttes, mosselfestijn, gratis StraPatZen, ... (www.midzomer.be).

Vandaag 2 selfies in mijn Casa wegens gisteren geen: eentje bij de horreos (typisch Galicische opslagruimte) en eentje bij de grote open haard.

En morgen zie ik na 70 km het einde van de wereld ... Da gaat nog ne keer ne boenk geven ...

(*)BVK = Bekende Vlaming in Korea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten